24 September, 2014

Kehilangan.....

As salam and hi...

A sad story... very sad..hukhuk..pada 15/9/14 aku telah kehilangan gio, bagi sesape yang tak tau gio adalah kura-kura peliharaan ku. Alkisahnya, seperti biasa aku bagi Gio dan Nuhan makan kat tangga luar rumah namun bila aku keluar tiba-tiba bekas makanan dah terbalik dan dioarang lesap ntah ke mana. 

Maklum la halaman  rumah luas. Cari punya cari hanya Nuhan yang ku temui...Gio memang tak jumpa..air mata tak payah cakap la memang laju je mengalir.Rasa sebak je tak tau nak fikir apa.Semua tempat aku cari celah pasu bunga, dalam longkang, stor tempat letak barang. Namun semua hampa memang tak jumpa.

Aku buntu memang tak tahu ke mana perginya Gio. Kalau gio bersembunyi di tempat-tempat yang aku cari pasti ku kan temui namun tak ada pun kelibatnya. Belakang rumah ku memang ada longkang berair dalam saluran ke septic tank..aku takut untuk membayangkan kalau dia dah dibawa arus longkang masuk septic tank memang aku tak akan jumpa sampai bila-bila lah.

Setiap hari pulang daripada kerja aku pasti akan mencari dan memanggil namanya namun hampa pencarian ku gagal.Walaupun dia hanya kura-kura tetapi dia amat bermakna buat aku..aku sangat kasihkna haiwan..I love my pets very much.

Walaupun gio tiada lagi di sisi menemani hari-hari ku namun aku masih berharap dia akan kembali kepada ku..I miss Gio so much..please come back gio..hukhuk

Kehilangan memang menyakitkan it's very hard to accept..but I can't do anything..lemah longlai je rasa..For those who have a pets..pasti memahami akan diriku ini..Gio masih kecil untuk hidup di dunia luar.Moga dia dilindungi oleh Allah selalu.amin


Love,
Ely mirsada..